Ako pri predkladaní správy o komplexnej príprave SÚC PSK na zimné obdobie povedal riaditeľ tejto správcovskej organizácie so 100-percentnou majetkovou účasťou PSK Vladimír Kozák, uvedená suma je výsledkom prepočtov nákladov na údržbu jedného kilometra ciest, ktoré patria do kompetencie vyššieho územného celku. Náklady predstavuje posyp vozoviek, ich pluhovanie a frézovanie, náklady v personálnej oblasti spojené s výkonom stálej pohotovostnej služby. Spolu s takými kritériami, ako je priemerný počet výkonových dní, výškový koeficient a členitosť terénu. je pre SÚC PSK najzložitejším regiónom Poprad. Za ním nasledujú regióny Stará Ľubovňa, Prešov a Svidník.
Náklady na údržbu ciest v minulej zimnej sezóne boli neobyčajne nízke vzhľadom na miernejší charakter počasia. Nedosiahli ani sumu 100 miliónov Sk. Naopak v roku 2005 boli najvyššie, a to bezmála 156 miliónov Sk.
Do výkonu novej zimnej údržby ciest bude zaradených 116 sypačov. Novým príspevkom do tohto vozového parku je 12 sypačov, ktoré SÚC PSK získala počas tohto leta a náklady na ich kúpu boli kryté vďaka úverovej zmluve medzi PSK a Európskou investičnou bankou. Okrem sypačov sa podarilo kúpiť deväť ďalších strojov na zimnú údržbu ciest - päť rýpadiel nakladačov, dva šmykom riadené nakladače, univerzálny pracovný nosič náradia a stroj na likvidovanie ľadových hrboľov na vozovkách.